Воскресенье, 19.11.2017, 18:46
Приветствую Вас Гость | RSS

МОУ "Школа №139 г. Донецка"

Форма входа
Администрация
Директор школы: Лашкевич Инна Николаевна
Документы
Адрес и контакты
ДНР город Донецк ул. Пролетарская, 21 e-mail: Shcool139@mail.ru

Предметные недели

План проведення Тижня української писемності й мови

захід
Термін
Клас

Кількість

учасників

Відповідальний
Відкриття Тижня
08.11.2010
1-9
180
Пшеничникова Л.М., Очеретна С.О.
Виставка-конкурс стінгазет "Мови дзвінкий струмочок"
08.11.2010
2-9
165
Класні керівники
Конкурс знавців української мови ім.П.Яцика
09.11.2010
3-9
25
Вчителі української мови
Інформаційний бюлетень "Формування української мови"
09.11.2010
1-9
180
Хаджинова О.М.
Ерудит-шоу "Із джерел народної мудрості"
10.11.2010
5-7
60
Хаджинова О.М., Пшеничникова Л.М.
Літературна вікторина "Водограй"
11.11.2010
8-9
40
Очеретна С.О., Пшеничникова Л.М.
Свято писемності "Грайлива веселка"
12.11.2010
1-4
70
Класоводи 1-4 кл., Хаджинова О.М.
Підведення підсумків. Фотозвіт16.11.2010



Ерудит-шоу "Із джерел народної мудрості"
Ведуча: Відомий український письменник Олесь Гончар писав: "Мова - це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекаємо її". Отже, сьогодні ми зібралися з вами на ерудит-шоу, аби показати свої знання українських творів, їх літературних персонажів. Всі конкурси буде оцінювати вельмишановне журі, до складу якого увійшли: Щепанська Ольга Борисівна, директор школи; Пшеничникова Любов Миколаївна, заступник директора з НВР; Верченко Ірина Сергіївна, заступник директора з ВР.
Від кожного класу виходить команда з 6  гравців, один з них - капітан. 
Суть 1 конкурсу полягає в тому, що інформація про який-небудь загаданий предмет (явище або факт) повідомляється не відразу, а поступово, порціями. Після кожної наступної порції гравці мають 10 секунд на обдумування і можливість дати відповідь у письмовій формі. Але порцій 5, а можливість відповісти лише одна. Якщо відповідь неправильна, то команда в цьому раунді не отримує балів. Чим більше порцій заслухано, тим менша кількість балів дається за правильну відповідь.
1 конкурс "Реалії" на тему "Герої казок і дитячих оповідань"
Реалія 1.
1.В одному художньому творі він отримує травму на риболовлі.
2.Описується, як заради здобуття їжі він бере уроки вокалу.
3.Навіть дитині одразу видно, що він має дуже великі очі, вуха і рот.
4.Російський художник увіковічнив його, як транспортний засіб високоповажної особи.
5.Як його не годуй ,він все одно в ліс дивиться.
(Вовк)
Реалія 2.
1.Він - відомий спеціаліст в своїй галузі, відомий як у нас, так і за кордоном.
2.Він вдало проводить презентування і трансплантацію органів.
3.В складі робочої групи виїзджає в закордонне відрядження, де був захоплений групою терористів.
4.Він зумів перевиховати цих терористів.
5.Він може вилікувати такі різноманітні захворювання, як ангіна, скарлатина, дифтерит, аппендицит, малярія і бронхіт.
(Лікар Айболит)
Реалія 3.
1.Його колір співпадає з кольором його супостатів і вбивць.
2.Нам повідомили про його рештки двох видів, загальним числом шість.
3.Його доля - тема відомого циклу пародій.
4.Його господиня стара і не має можливості його захистити.
5.Він загинув тому, що не вчасно захотів погуляти в лісі.
(Сіренький козлик)
Реалія 4.
1.Про них відомо, що двоє одягнені в одяг різних кольорів, а третій в головному уборі.
2.Їх родичі одного разу врятували одну європейську столицю.
3.Одного разу їх використовував житель Данії як транспортний засіб.
4.Вони люблять чистоту, тому вмиваються в штучному водоймищі.
5.За ними дуже сумує їхня господиня - бабуся.
(Гуси)
Реалія 5.
1.На думку війського льотчика Льва Вяткіна, він є типовим літературним героєм епохи науково-технічного прогресу.
2.В одному анекдоті одного разу не менш відомий персонаж переплутав його з бджолою.
3.Для нього краще на день народження мати не один торт і сім свічок, а навпаки - сім тортів і одну свічку.
4.Він - мужчина в розквіті сил.
5.Він є товаришем малюка.
(Карлсон)
Реалія 6.
1.Є твердження, що в нього людькі очі, ступні і пальці.
2.Особливості поведінки цієї тварини також людські: вона вміє ходити на двох ногах, вмивається, годує грудьми, няньчить і любить своїх дітей.
3.Вона, тварина, навіть поститься весь різдвяний піст.
4.Родич тварини був відомий всьому світові влітку 1980 року.
5.Часто наступає людям на вухо.
(Ведмідь)
II. Наступний конкурс має назву "Найкращий читач"
Для конкурсу ми обрали знайомі для вас твори. Всього для кожної команди 8 запитань. Кожна вірна відповідь приносить один призовий жетон. Починають давати відповіді гравці 5 класу. Якщо гравці не можуть дати правильної відповіді, вони можуть звернутися за підказкою до своїх вболівальників. З команди, або класу, що не стримає своїх емоцій буде знято штрафні жетони. Отже, бажаємо успіху!
Питання для першої команди.
1.Там, де Ятрань круто в`ється, З-під каміння б`є вода, Там дівчина воду брала, Чорнобрива й молода. Що таке Ятрань?   (Відповідь:ріка)
2.В цьому творі батько пообіцяв поставити на свято ЦЕ в хаті, а потім через ЦЕ трапилось лихо. Назвіть цей твір та його автора. (Відповідь:"Ялинка", М.Коцюбинський)
3.В якому творі хлопець мав такі прізвиська:розбишака, босявка, зараза, сибіряка. Назвіть цей твір та його автора. (Відповідь: "Федько-халамидник", В.Винниченко)
4.Де Буратіно намагався виростити грошове дерево?     (Відповідьна полі чудес)
5.Назвіть улюблений вислів Карлсона.               (Відповідь:"Справа-то житейська")
6.Назвіть автора  слів Державного Гімну України. (Відповідь:Павло Чубинський)
7.В одній із старовинних коляд співається так:
Бо прийдуть до тебе
Три празники в гості - 
Радуйся! Ой радуйся, земле,
Син Божий народився.
А той перший празник - Рождество Христове.
А той другий празник - Святого Василя.
А той третій празник - святе Водохреща.
На які дати припадають ці свята?   (Відповідь: Різдво Христове - 7 січня. Святого Василя - 14 січня. Святе Водохреща - 19 січня)
8.Впізнайте героя літературного твору.
ВІн більше за все чомусь любив моркву. Поки ніхто не дививсь, вони з Піратом кинулись до моркви. "Вириваю одну, - згадує (він), - мала. Я за другу - ще тонша. Третю - тонка. А моркви захотілось - аж тремчу. перебрав цілий ряд, а щоб ніхто не здогадавсь, посадив назад - хай доростає".  (Відповідь: САшко - герой автобіографічної повісті О.Довженка "Зачарована Десна").
Питання для другої команди.
1.Визначте за ключовими словами назву твору: аварія, острів, дикуни, кози, зарубки, цивілізація.          (Відповідь: Д.Дефо "Робінзон Крузо")
2.Про кого з героїв народних переказів казали: "У нього сім пудів голова!.. А вуса у нього такі, що як візьме, було, він їх у руки та як розправить одного туди, а другого сюди, то і в двері не влізе, хоч би ті двері були такі, що через них і трійка з повозкою проскочила..."         (Відповідь: про запорожців)
3.Як називалася перша книжка Лесі Українки?      (Відповідь: "На крилах пісень")
4.Хто з українських письменників написав для дітей понад 50 віршованих загадок, казок, акровіршів, пісень-жартів і друкувався під псевдонімом Дідусь Кенар?    (Відповідь: Леонід Глібов)
5.У якій казці свійський птах виправив помилку домашнього гризуна і збагатив своїх господарів?   (Відповідь: "Курочка ряба")
6.Скільки коштувала книжка, яку розглядала Елізаз казки Г.Х.Андерсена "Дикі лебеді"?    (Відповідь: півкоролівства)
7.Хто міг під час їзди обходитися половиною коня?  (Відповідь: барон Мюнхаузен)
8.Хто з композиторів написав найбільше пісень до творів Т.Шевченка?         (Відповідь: М.В.Лисенко) 
       Питання для третьої команди.
1.Скільки мов знала Леся Українка?          (Відповідь: 10)
2.Назвіть автора і назву ниги, на читання якої Михайлик, герой повісті М.Стельмаха "Гуси-лебеді летять" хотів обміняти дві склянки гарбузового насіння?  (Відповідь: М.Твен "Пригоди Тома Сойера")
3.Щоб стати запорожцем, потрібно було вірити в Христа, святу Трійцю і ...?   (Відповідь: вміти перехреститися)
4.Визначте за ключовими словами назву твору: пустеля, пілот, планета, троянда, лис, гадюка, літак.        (Відповідь: А.Екзюпері "Маленький принц")
5.Визначте жанр твору Андрія Чайковського "За сестрою".   (Відповідь: героїко-романтична повість)
6.Назвіть твори про морські пригоди.  (Відповідь: Ж.Верн "П`ятнадцятирічний капітан", Д.Дефо "Робінзон Крузо", Л.Стівенсон "Острів скарбів")
7.Назвіть відомих байкарів світу.     (Відповідь: Езоп, І.Крилов, Л.Глібов, Ж. де Лафонтен)
8.Назвіть автора та назву книжки, в якій хлопці вдавали з себе учасників відомої в Іспанії гри-видовища.  (Відповідь:В.Нестайко "Тореадори з Васюківки")
III.Конкурс капвтанів "Скоромовки читаємо - правильно слова вимовляємо"
Капітани витягують по 5 скоромовок і готуються якомога точніше їх прочитати.
1.Ворона сороці намисто купила,
В намисті сорока намистинки лічила.
2.Пиляв Пилип поліна з лип,
Притупив пилку Пилип.
3.Мила митися не вміла.
Мила мило з рук не змила.
4.Водовоз віз воду з водопроводу.
5.Косар скосив весь овес.
6.Клює курка крупку.
Крупка дрібненька, курка рябенька.
7.Три дроворуби у трьох дворах дрова рубають.
8.Зупинився на зрубі зубр,
Задивився зубр на зруб.
9.Моржі лежать, моржат сторожать,
Моржі прибережні - сторожі обережні.
10.В сніжнім безмежжі стежки ведмежі.
11.Шило шубку Шурі шило,
Шовком, шерстю шви обшило.
Вийшла шубка прехороша
Нашій Шурі на порошу.
12.Юрасик і Юра їли юшку з в`юна.
13.Щиглі в кущах пищали,
Щоранку сповіщали:
"В кущах вітрище свище,
Гуляє морозище".
14.Флокси, флокси на фланелі
Фартушок зацвів у Нелі.
15.Женя з бджільми не дружив.
Женю бджоли не жаліли - 
Та дражнила нажалали!
-Знай!
  А доки капітани готуються, ми пограємо з вболівальниками. Завдання: відгадайте загадки. Кожна правильна відповідь - а це один жетон - зараховується на користь команди класу. Умова: відповідь приймається в повній тиші та тільки за умови піднятої догори руки. Почали! 
Гра із залом "Відгадай загадку"
1.Прилетіли гості, сіли на помості, без сокири, без лопати поробили собі хати.     (Птахи)
2.Сам вечірньої години заховався в кущ калини, - Та на дудочку одну грає пісеньку чарівну.        (Соловей)
3.Вірно людям я служу, Їм дерева сторожу. Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним здобуваю.           (Дятел)
4.Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця, Голос тоненький, а ніс довгенький. Хто його уб`є, той кров свою проллє.        (Комар)
5.Не руками снувалося, Не руками і ткалося. Десь далеко вродилося. У куточку вмостилрося. Сидить злодій тихо-тихо. Комусь буде лихо-лихо. (Павутиння, павук)
6.Іде лісом - не шелестить. Іде водою - не плюскотить. Іде до хати - на  нього пси не гавкають. (Сонячне проміння)
7.Із-під гірки, з-під крутої прокрадається норою та й до моря утіка через лози по ярках.    (Джерело)
8.На долину, на поділ ліг великий сивий віл. Надійде теля червоне - геть того вола прогоне.      (Туман, сонце).
9.Летить коник, басує. Полем-долом пустує. Ніхто його не впіймає і ніхто не загнуздає.    (Вітер).
Отже, капітани команд готові показати своє завдання...
IV. Гра "Склади слово" 
Командам роздається набір для слова з 6 літер, які гравці мають приклеїти на аркуш паперу, щоб потім показати залу і журі. Команда, що найшвидше це зробить, отримує 5 призових жетонів, відповідно 2 команда - 4 жетони, 3 - 3 жетони. Учні під веселу українську мелодію складають слова, потім з них - речення "Рідним словом я горжуя" (Попередньо вислів не називається. Останню літеру "Я" показує ведуча для повного складання й прочитання залом вислову вголос).
Ведуча: Молодці, діти! Наші конкурси добігли кінця, і доки наше журі готується оголосити результати, ми з вами переглянемо  виступ 7 класу із запальним українським танцем.
Ведуча: - Солов`їну, барвінкову, клосисту - на віки -
Українську рідну мову в дар дали мені батьки.
Берегти її, плекати буду всюди й повсякчас,-
Бо ж єдина - так, як мати, - мова в кожного із нас!
Нагородження переможців, визначення активних учнів.
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2017
    Конструктор сайтов - uCoz